תיק ידען

דיון בטענות דעת אמת וירון ידען

עמוד הביתמי אנחנובין ויכוח לפולמוס"דעת אמת" - פרופילחוות דעת משפטית"שיטתו" של דעת אמתמשא ומתן?ידען ואנטישמיים אחריםהנבואהארכיאולוגיהכתבי הקודשמגילת אסתרשמיטההרביארבעת המיניםטלטולדיו סת"םברית מילהשיחת חכמיםפרשנות תלמודיתמליצת השירהמשנההמוסר היהודיהעם הנבחראלימות חרדיתגויים בהלכהמעמד האשהדברי חלומותהמתים מרגישים?גופו של ה'סנפיר וקשקשתמבנה העולםכדוריות הארץפאיהקדמה לקונטרסיםקונטרס 1קונטרס 2קונטרס 3קונטרס 4קונטרס 5קונטרס 6קונטרס 7קונטרס 8קונטרס 9דילוגי אותיותפרשיות השבועפרשיות בראשיתפרשיות שמותפרשיות ויקראפרשת במדברפרשיות דבריםמכתב לרביחזקאל סותר התורהמציאות ומשלמגיה בתלמודשאלות ותשובותפורום תיק ידען

מה לדעתך השפעתו של ידען על הציבור הרחב?
 מהותית ביותר
 בינונית
 אפסית
 מי בכלל יודע מי הוא?


חדש באקדמיה ליהדות

ידען ואנטישמיים אחרים

התבטאויותיו של ידעןמחזירות אותנו לימים אפלים

 

בכתביו של ידען שזורים בטויים רבים שצלילם מוכר לנו היטב, בטויים אנטישמיים המעידים על שנאה ליהדות ולכל מה שכרוך בה, מבלי אבחנה בין חקירה חפשית, לבין שנאה תהומית. הבטויים על החברה החרדית, ועל היהדות ההסטורית, נראים כאלו נלקחו מכתבי הפילוסופים של הנאציזם, או מכתבי הפולמוס של המומרים והאנטישמיים נגד היהדות לדורותיה [מה שלא מפריע לידען לומר: "כל מה שאמרנו הוא בלשון מכובדת המכבדת את הכל" (הארץ 28/1/99)]. להלן כמה דוגמאות:

         מתוך "דעת אמת"

בטויי האנטישמיות לדורותיה

אם יעלו חלילה אלה (הדתיים) לשלטון.. יהיו הרוב המוחלט של תושבי המדינה חסרי זכויות ושוויון, נתונים לגחמות הרבנים, לאפליה ולסכנת מוות (פרשת בלק)

 

-התלמוד מתיר דם הנוצרים ולעשוק כל איש שאינו מאמין ביהדות (המומר ניקולאס מרושיל, בפנייתו לאפיפיור גריגורי התשיעי)

 

הנה ראינו שמה שמתעללים ארגון "יד לאחים" בכתות המסיונריות הוא כאין וכאפס לעומת מה שמתירה התורה עצמה לעשות (פרשת מטות)

 

-כל מה שנעשה עלי אדמות נגד האצילים.. הוא כקליפת השום ביחס למה שהיהודים עשו נגדם, עם כהנים זה מצא שלום רק על ידי מעשה נקם רוחני (ניטשה, לגניאולוגיה של המוסר, סעיף 8).

 

היהדות ראויה כתרבות יותר מאשר כדת.. כל שוחר דמוקרטיה וליברליות צריך לברוח מאמונות העם הנבחר אור לגויים תורת האלהים כמי שבורח מאש (העם הנבחר)

 

-"ניתן לקבל את היהודים כאזרחים אך יש לסלק את היהדות" (י. פ. פריס מראשוני האנטישמיים בגרמניה)

 

הצבור החרדי חי ומתקיים מן הצבור החילוני ויחד עם זאת בז לו.. כל הלכותיה ודיניה של הדת היהודית הם לשלול מהחילוני כל נגיעה ואחיזה בתרבות היהודית (מעמד החילוני)

-האנטישמיים הקימו קול זעקה שיהודי המזרח  מציפים את גרמניה ומבצעים שוד מאורגן של הרכוש הגרמני (אנצ"ע ערך אנטישמיות עמ' 535).

 

כל חיותם וקיומם של הציבור הרבני והחרדי הוא מן הצדקה שהם מקבלים מאותם כופרים חילוניים (החילוני בהלכה)

 

-תאוות בצע יהודית היא הגורמת לירידת גרמניה (ניטשה, מכתב מ22 במאי 1869)

 

הציבור הדתי והחרדי לומד במוסדות החינוך.. מערכת המתירה אלימות ללא איזונים.. ולכן אין פלא ששומעים אנו בתקשורת פעמים רבות על זריקת אבנים מצד החרדים (אלימות בצבור החרדי)

 

-היהודים מושחתים יותר מבחינה מוסרית משאר האומות, הם אשמים במספר יחסי גדול יותר של פשעים מן הנוצרים, אפיים נוטה יותר לנשיכת נשך ולמרמה במסחר (כ. ו. דוהם מובא אצל י. יובל "חידה אפלה" עמ' 249).

 

כיצד זה הוא מתעסק בתורתו הנצחית אך ורק עם היבוסים והקניזים והקטטות השבטיות העלובות ותו לא?.. התורה עוסקת תמיד.. בפרטי פרטים על מצבות וכנענים מזבחות וגירגשים רועי צאן ונוודי מדבר. מה להם ולחיינו? (פרשת ויצא)

  

-הדת נתנה לנו את עולם הדמיון של עם שאקלימו, חוקיו, והאינטרסים שלו זרים לשלנו, ותולדותיו אינן קשורות בשום אופן בתולדותינו (הגל, נוהל 146/215)

 

לא מפי התורה ורחיצת רגלי האבות אנו חיים.. על מה ולמה ראה משה לבלבל את הקורא? (פרשת פקודי) מבלי שמחברי התורה יכפלו לנו את הכתוב ויבלבלו את חז"ל אי אפשר (פרשת אמור) שוב מתעמרים מחברי ספר התורה בקורא (פרשת חוקת)

 

-היהודים הם אספסוף שנוא על האלים.. כל מה שהוא מגואל ומבחיל.. דרכי עבודת האלהים המקובלות על אומה ירודה זו.. (טקיטוס הרומי, Ann XV 44).

 

עבודת בית המקדש היא עבודת הקורבנות.. זהו אחד מן הטקסים השפלים והברברים ביותר (פרשת תצוה)

- עמידתם העיקשת של היהודים על יחודם הדתי עוררה התמרמרות בקרב הרומיים.. הדבר משתקף בהערות הרומיים האנטישמיים.. תיאורה של הדת היהודית כקשורה במנהגים פראיים ומגונים היתה התשובה.. (אנצ"ע ערך אנטישמיות עמ' 499)

 

המצוות.. להטיל על ישראל.. קשות הן ואכזריות סתם וכל זה כדי להראות שהם עבדיו.. אין דבר בזוי ונקלה יותר מן העבד המתמיד בעבדותו הנרצעת (פרשת תזריע)

 

-אלוהים לוקח לעצמו את העם בתנאי שהעם יפחד מאלהים.. הפחד הוא רגש היסוד של תלותו כלומר של עבדותו (הגל, רשימות הגל להרצאות, 2:158)

-היהודים עם שנולד לעבדות כדברי טקיטוס (ניטשה, מעבר לטוב ולרוע, סעיף 195)

 

חוקי התורה אכזריים הם (פרשת ראה)

היהדות אינה מכירה במצפון האנושי (המוסר היהודי)

 

-הרומים תיארו את ההתבדלות הסוציאלית של היהודים – שבאה מטעמים דתיים – כתופעה אנטי הומאנית (אנצ"ע שם עמ' 499) אנטיוכוס הקריב חזיר ע"ג המזבח ומן המיץ של הקרבן ציוה להזות על הספרים שמכילים חוקי שנאה לעמים אחרים (שם עמ' 515) האנטישמי יובנאליס (Sat XIV 96 spp) מתאר גר שאינו נכון להשקות אדם צמא למים אם אין אדם זה נימול, כפי הנראה הטפותיהם של האנטישמיים הרומים טאקיטוס יובנאליס וחבריהם היו מהגורמים למדיניותו של אדרינוס קיסר שהוציא להורג את חכמי התורה (שם עמ' 521).

 

רבותינו בודים מליבם דמיונות שווא וממציאים מוסר זוועות.. יסרסו את הנראה, את הנאמר ואת הכתוב (פרשת עקב)

 

-אברהם רצה שלא לאהוב.. הוא היה זר לאדמה וזר לבני האדם. בני יעקב עושים מעשה זועה שטני.. (הגל, נוהל 186-188)

 

וראה הבושה איך רש"י מסרס הכתוב.. ואין סוף לסירוס המקרא ובלבד שלא תראה תורתנו כאוסף חוקים של פראי האדם (פרשת קורח).

 

-הרמב"ם מכזב מפיו (המומר פראי פול בויכוח עם הרמב"ן. ויש לציין שבאותו מעמד המלך נזף במומר והעיר לו "אין ראוי לבזות החכמים"..)

 

דרכי עיונם של החכמים הן מן המוזרויות הקשות (פרשת כי תשא) דרכם של חז"ל לפסוק הלכות וקביעות משעשועי לשון (פרשת אחרי מות) טעו חז"ל טעות גסה (פרשת ויקהל)

 

-אומה זו משקיעה בלימוד כתבי הקדש הזיות שהם גרועות מבערות (הכומר א. ב. גרגואר, מסה על התחיה הפיסית המוסרית והמדינית של היהודים, מהד' חדשה הוצ' דינור, י-ם 1990).

 

כבר מצינו להם לחז"ל שמסלפים הכתוב (פרשת בחוקותי) הגמרא מסרסת ומשבשת את הכתוב והופכת את כותב המשנה לאחד מהמשוגעים (סוגיות הלכתיות) התנאים מבלבלים ואינם יודעים בין ימינם לשמאלם רק פתי יאמין לכל הדבר. את כל אשר אמרו חז"ל מליבם (פרשת מקץ)

 

-מושג אלהים הולך להיות מכשיר ביד תועמלנים כהנים.. מושג האלהות זוייף מושג המוסריות זוייף, אך הכהונה היהודית לא אמרה דיינו.. כהנים אלו ביצעו מעשה פלאים של זיוף (ניטשה, אנטיכריסט סעיף 25-6).

 

אם מלמדים תלמידים הנמצאים במסגרת חינוך חובה רק את התלמוד או רק את ספרו של פליניוס הרי שזה מתועב (שאלות ותשובות)

 

-יוסף השני הוציא צוים של כפיה נגד העיסוק בתלמוד בלבד, מי שלמד תלמוד קודם שסיים את חוק הלימודים הכלליים נסתכן בעונש של מאסר (אנצ"ע ערך השכלה עמ' 551).

 

מן האפליות שביהדות.. מותר להלוות את המומר ברבית ומצוות החסד והאחוה שציותה התורה שלא לקחת רבית מיהודי שוב אינה חלה עליו (מעמד החילוני)

 

-פפרקורן הוציא כרוזים במטרה "לעצור את היהודים מלקחת רבית" (אוצר ישראל, מומר) "ראשי התנועה האנטישמית במאה ה15 דרשו את איסורה של ההלואה בריבית.. ממקור זה נבעה התעמולה שעוררה גל של גירושים ועלילות דם (אנצ"ע ערך אנשטימיות עמ' 525)

 

כל שיחתם של חכמים אינה אלא דברי ניאופים (שמו של אחד ממאמרי 'דעת אמת')

 

-היהודים כאומה הינם תאוותנים במיוחד (טקיטוס הרומי, מצוטט באנצ' בריטניקה כרך ד' עמ' 295)

 

הרבנים מדברים על עיקרון שעל-פיו יש להתייחס לשקרים כאל אמת (מכתב לרב) אוי לה לתורה שרבניה מטילים אימה ופחד בדברי שקר (פרשת חוקת)

 

-המומר גירונימו די פאנטא חבר ספר להראות כי התלמוד מתיר ליהודים שבועת שקר ע"י אמירת
"כל נדרי"
(אוצר ישראל, מומר)

 

לנוכח השגות גבול לישיבות ולבתי מדרש באישון לילה.. (השופט טל שחר) ידען שידל מתנדבים להתפרץ לבית הכנסת ולהניח במקום קדוש כתבי פלסתר (פסיקת בימ"ש השלום בת"א, ספטמבר 2005)

 

-המומר פיליפ מורו התפרץ לבית הכנסת ביום הכפורים והניח הצלם בארון הקדש (אוצר ישראל, מומר)

 

התוכן הלעגני והציני של הקונטרסים הן בחזותם גונבת הדעת והן בתוכנם.. (השופט טל שחר) מעשיהם של הנאשמים אינם בגדר הקנטה בלבד, שכן המדובר גם בהעלבה (השופטת מרים דיסקין בהתיחסות לתכנים של 'דעת אמת')

 

-המומר פאול די סאנטא מריא, נעשה יועצו של המלך הנרי השלישי ושלח אגרות בדרך הלצה אל הרבנים הגדולים (אוצר ישראל, מומר)

 

לדעת חז"ל משה רבינו כתב גם את הברית החדשה (שאלות ותשובות)

 

-המומר גירונימו די פאנטא יועץ האפיפיור בנדיקט היג' התווכח עם הרבנים בטורטוסה להוכיח את אמתתת ישו בתור משיח מכתבי הקדש והתלמוד (אוצר ישראל, מומר.)

 

"נוצר צורך להציג את 'מקור הסמכות' העומד מאחורי אישיותו של ידען כמנגח קדשי ישראל במסווה של פוסק הלכתי או במסווה ידען סמכותי ומוסמך ולא הוא.." (השופט טל שחר, בפסק המזכה את הרב סגל שטען כי ידען הוא נבל בור שקרן ומעורער בנפשו לא עבר על חוק לשון הרע)

 

-המומר יוסף פפרקורן יצא עליו שם רע בנעוריו וגם נתפס בגניבה ונענש, הוציא ספרים רבים ובאמת לא חיבר הספרים בעצמו כי היה בור ולא ידע חכמה ולשון (אוצר ישראל, מומר)

 

האמונה המושרשת בקרב צבורים אלה שהעם היהודי הוא העם הנבחר על ידי האלהים שנתן לנו את התורה ואת המצוות במעמד הר סיני היא אמונה מסוכנת (מעמד החילוני)

 

-קלאודיוס קיסר איים שישתמש נגד היהודים בכל האמצעים שיש להשתמש נגד בני אדם "המפיצים מגפה בעולם" ביטוי זה לקוח מאוצר הלשון שהיה מקובל בקרב מתנגדיהם של היהודים ושהשתמשו בו לתאר את מדת הסכנה הצפויה לעולם מהיהדות ומהתפשטותה (י. ל. היהודים לאור הספרות הרומית, ציון ז-ח תשח').

 

מפסוקי התורה עצמם משתמע במפורש כי יש לאלהים ראש גוף וזרוע ואף אצבעות (גופו של אלהים)

 

-התנועה האנטי יהודית לבשה צורה חדשה.. ניתו ליהדות כינוי הגנאי של אמונה בזויה (אנצ"ע ערך אנטישמיות עמ' 523).

 

לאיסור הנדה אין שום סבה הלכתית (קונטרס 7)

 

-כמה מהם (האנטישמים הגרמניים) סרסו וזייפו את מקורות התנ"ך והתלמוד.. הם לא נרתעו מכל מיני סילופים וזיופים בכדי לאשר את הנחותיהם (שם עמ' 534).

  

לעומת משפטיו הגסים והפוגעים של ידען, נציג כמה משפטים מדברי חיים נחמן ביאליק, בכדי להראות את ההבדל בין משכיל לבין בור: "טהרו את הספרות, סופרים נכבדים, טהרוה מכל דופי, מדברי נבלה וקלות ראש נגד כל קודש, למדו את בנינו להחזיק במעוז התורה והמצוה, חבבו להם את אמונתינו ודעותינו הלאומיות באהבה לאומית טבעית. אל תהיו נחפזים לחשוב שכבר קנינו את הרוח הלאומי" (ח. נ. ביאליק, מתוך המאמר "תעודת שם").



אניטישמים אחרים
bba822, 15/07/10 - 00:54
אם אתם כותבים ידען ואנטישמים אחרים - ש"מ שגם ידען הוא אנטישמי וז"א שאנשישמי זה המתנגד ליהודים [מצד גזעם] ולא ליהדות, וכ"ש בזה"ז שרוב היהודים חילונים
 
יהדות ויהודים
ritali, 15/03/16 - 06:38
יהודי כדת ויהודי כלאום - ממש מושגים נפרדים, לפחות ב-200 השנים האחרונות! האנטישמיות של הנאצים לא הייתה אנטי-דתית, אלא אנטי-לאומית! הגיע הזמן להפריד במושגים האלו ולא לטעון שיהודי זה דת ולא לאום! לכן - בעיניי - ירון ידעו הוא אני-דתי ולא אנטישמי.